Yin Yoga Medicine

Yin Yoga Medicine is een specifieke Yin vorm bij klachten. Wanneer je bijvoorbeeld een houding in de Yoga niet optimaal kunnen ‘innemen’ of uitvoeren. Yin Yoga Medicine kan daarbij een zeer positieve uitwerking hebben op diverse klachten aan het fysieke lichaam maar ook op het mentale vlak. Denk aan enkel-, knie-, heup-, SI-, lage rugklachten, hernia, maar ook bijvoorbeeld bij reuma, artrose en fibromyalgie. Klachten zoals stress, migraine, piekeren, moeheid, weer vertrouwen in je lichaam krijgen (bijv na ziekte).

Individueel

Met Yin Yoga Medicine individueel, is een praktisch gerichte behandeling. Gegeven vanuit de inzichten van de Shiatsu, Functionele osteopathie en Cranio-Sacraal therapie. Het lichaam wordt uitgenodigd zich te ontspannen en ruimte te scheppen daar waar herstel en vernieuwing mag plaatsvinden.

De functionele osteopathie is een behandelingsmethode waarbij het hele lichaam als eenheid wordt gezien. We gebruiken zachte oscillerende technieken zodat een optimale funktie in beweeglijkheid aangezet wordt.

Het uitgangspunt van de shiatsu is het in balans brengen van de verschillende energiestromen in het lichaam. Door zachte druk met de vingers uit te oefenen op bepaalde Acupunctuurpunten en/of merididanen op het lichaam, wordt er gewerkt aan het herstel van de Qi balans en de balans tussen lichaam en geest.

Met cranio sacraal therapie werken we op het ritme van het cranio sacraal systeem. Het effect is meditatief, relaxend en er ontstaat meer vitaliteit, innerlijke stilte en energie. Het lichaam activeert hierdoor de zelfcorrigerende krachten en geneest dan zichzelf.

Bij Yin Yoga Medicine werken we op jouw aandachtsgebied en bevorder je het zelf herstellend vermogen op fysiek en mentaal niveau.

Groepsverband

Bij Yin Yoga bij klachten werken we in kleine groepen en krijg je ‘houdingen op maat’ aangereikt waardoor je op jouw aandachtsgebied kunt werken en verdiepen.

Door de houdingen ‘op maat’ werk je enerzijds in op het bindweefsel dat opgerekt en gestimuleerd wordt in jouw fysieke aandachtsgebied. Door het beweeglijk maken van bindweefsel bereik je meer mobiliteit en flexibiliteit in de betreffende gewrichten van je lichaam. Er ontstaat daardoor meer opening en ruimte in het lichaam. Door wat langer in jouw houding(en) te blijven (2 tot 5 min) heeft deze vorm van yoga anderzijds alles te maken met mindfulness. Het zijn in het moment, in het lichaam, in de ruimte en in je gevoel. Je voert de houdingen uit met aandacht, rust en openheid. Luisterend, ervarend, schouwend, aanwezig. Een instrument tot zelfinzicht en zelfontplooiing.

Het effect is een flexibeler, energetisch stabieler, beweeglijker en sterker fysiek, mentaal emotioneel lichaam. Je zet het lichaam aan tot zelfherstel en vernieuwing!

Praktijk voor vitaliteit, gezondheid en balans.